Vi jobbade på bra igår….

….Patrik och jag!

Max börjar bli trångbodd i sitt garage….Ja, även Patrik har grejor där, så det är rejält trångt!

Max kom förbi en snabbis på förmiddagen, men sen åkte han till Helsingör och lämnade sina föräldrar…. Men vad gör man inte för sina barn

Som tur är flyttar de inte så långt. Bara ner i källaren. Men 15 hyllor med fem hyllplan i varje tömde vi och bar ner alla till det nya stället. Jag stod där uppe och plockade och Patrik tog emot där nere, så det var teamwork!

Så här anar jag att det kommer att få plats ännu fler folkvagnar!

Men lite fikapauser måste man ha när man jobbar så hårt. Och kan ni tänka er, det var sol hela dagen!

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik. Det är jag som är skrivaren i familjen, medan Patrik är den duktiga fotografen! Vi har en son, Max som är sambo med sin Frida och i juli 2017 fick vi vårt första barnbarn, en underbar liten prinsessa! Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss! https://rendahlispanien.wordpress.com/
Det här inlägget postades i Bilar och motor och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

26 kommentarer till Vi jobbade på bra igår….

  1. Znogge skriver:

    Det gäller onekligen att planera men finns det hjärterum så 😉

    kram

  2. Praktiskt arbete är bra, då slipper ni ha dåligt samvete för att inte gå och träna 🙂 Kram

  3. friochlycklig skriver:

    Sol hela dagen….. i Helsingborg?! Kors i taket! 😊😎

  4. Gunnel Moberg skriver:

    Jag förstår att ni behövde en fika paus. Kram

  5. Christel skriver:

    Ja precis …vad gör man inte för barnen! Det är lika bra att slita ut en generation i taget. Kram

  6. åsa i åsele skriver:

    Sol hela dan 🙂 inte nån dum belöning för allt jobb Ni hade där i garage och källare 🙂 kram

  7. Ditte skriver:

    Trevligt med solsken! Och lite mer utrymme för bilarna kan ju vara bra att ha. Bra samarbetet här.
    Drt nya garaget ser fint ut i alla fall.
    Stor kram!

    • Ami skriver:

      Ja, sol och blå himmel är härligt! Och utrymme behövs ju alltid…..men visst samlar man på sig lite extra onödigt då också 😀
      Stor kram!

  8. Ylva skriver:

    Ja, där får det plats många bubblor! Män kan tydligen aldrig få ett för stort garage. Det är som tjejer och garderober. 😉

  9. mamma c skriver:

    Så duktiga ni varit.
    Kram mamma c

  10. Fia skriver:

    Bra jobbat! Kan förstå att det behövs mera utrymme för bubblorna!

  11. Susjos skriver:

    Härligt med lite sol och sommarfeeling i Sverige också 🙂 Så kul tycker jag att de har fastnat för just folkvagnsbubblor, de ä r ju sååå charmiga! Skulle gärna ha en själv!
    Just ikväll har jag träffat min äldsta svåger som är här i Stockholm på besök, han och hans fru bor i Viken som jag antar att du känner till, för det ligger ju inte långt från Helsingborg? Så tack vare min svåger och svägerska så har jag besökt Skåne, och inte minst vackra Helsingborg!! …fast det var några år sedan nu…

    • Ami skriver:

      Ja, nu har vädret varit härligt ett par dagar…..så skönt!
      Jo, bubblorna är ganska söta, men jag brinner inte lika mycket för dem som mina ”pojkar” 😀
      Så kul att du har släktingar här nere. Och Viken ligger inte långt från Helsingborg! Då kanske du kommer hit fler gånger och besöker dem? 🙂

  12. Janne skriver:

    Bra jobbat! Folkabilar är roliga och tacksamma att meka med. 🙂

Kommentera

