Lite mer garageslit!

Ja, igår blev det ännu lite mer slit med garageflytten. Men nu är det tomt och allt är på plats i den nya lokalen. Eller på plats ska jag väl inte säga, för det är massor av saker. Men allt är i alla fall innanför portarna!

Max tog på sig ett par skyddsglasögon som kanske inte var de allra snyggaste….men det är en snygg kille i alla fall!

Sen var det dags för de stora, starka karlarna att ta i. Max och Patrik hjälptes åt att bära ner Max kaross till det nya garaget. Usch, vad de slet. Och under tiden sprang jag före och flyttade bockarna som den stod på. Inte fullt så slitigt för mig, men bråttom eftersom karossen var tung.

Och såklart en välbehövlig fikapaus efter allt slit!

Och nu hoppas Max på bra väder till helgen, för då är det Vallåkraträffen och då hade han tänkt ta en av bubblorna. Det är ju några att välja mellan nu!

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik. Det är jag som är skrivaren i familjen, medan Patrik är den duktiga fotografen! Vi har en son, Max som är sambo med sin Frida och i juli 2017 fick vi vårt första barnbarn, en underbar liten prinsessa! Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss! https://rendahlispanien.wordpress.com/
Det här inlägget postades i Bilar och motor och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

18 kommentarer till Lite mer garageslit!

  1. Gunnel Moberg skriver:

    Ni behöver inte gå på nåt gym. Det fixar ni på egen hand. Kram

  2. Genuint intresse för bubblor 🙂 Champagnebubblor också kanske? Kram

    • Ami skriver:

      Ja om du bara visste hur många bilar som passerat genom åren suck.
      Dock inte bara bubblor.
      Hmm kanske jag ska börja samla på Champagnebubblor??
      Kram

  3. ogamotoga skriver:

    Fin bubbla!!! och starka män. 😃

  4. mamma c skriver:

    Vilket motionspass ni gjort.

  5. Ditte skriver:

    Bra jobbat! Och fint att allt nu är innanför de ”nya” garagedörrarna. Att bära runt karosser må vara slitigt. Kul med ”Volkaträff” och Max har ju en del att välja bland för att ta sig dit. Fikapausen kändes behövlig.
    Stor kram!

    • Ami skriver:

      Ja nu är allt innanför dörrarna så nu får Max ställa det sista på plats.
      Haha ja de hade kunnat ha en egen bilträff med alla sina bilar.
      Stor Kram.

  6. Christel skriver:

    Så duktiga ni är! Snygga bilar. Vad roligt med samma intresse..hoppas nu lilla prinsessan också kommer att gilla att mecka med bilar. Kram

    • Ami skriver:

      Vi hade inget var det var bara att hugga i.
      Hoppas Prinsessan blir intresserad av mode eller något renare så jag kan vara med.
      Kram

  7. Janne skriver:

    Oj oj oj, vad de slet. Ser lite kul ut. Vilken fin folka! Jag blir glad när jag ser välvårdade gamla bilar. Trevlig helg!

    • Ami skriver:

      Tre dagar tog flytten och då var det bara 20 meter de flyttade haha.
      Jo så ska gamla bilar se ut, med tyvärr ser inte alla deras andra bilar ut så här än.

  8. Znogge skriver:

    Bubblor är ljuvliga och jag hade gärna haft en själv! Men så stark är jag inte 😉

    Kram

Kommentera

