Tejp!

Spanjorerna är noggranna och älskar att använda maskeringstejp verkar det som.

De låg på marken och tejpade och målade i flera dagar.

Och det var en bra sträcka de skulle måla. Runt hela kvarteret!

Tur de fick hjälp från andra hållet också.

Förra året målade de övergångsstället nere på vår gata. Den filmen är helt underbar och värd att se igen!

Ha en trevlig torsdag!

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik. Det är jag som är skrivaren i familjen, medan Patrik är den duktiga fotografen! Vi har en son, Max som är sambo med sin Frida och i juli 2017 fick vi vårt första barnbarn, en underbar liten prinsessa! Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss! https://rendahlispanien.wordpress.com/
Det här inlägget postades i Torrevieja förändringar och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

26 kommentarer till Tejp!

  1. Ama de casa skriver:

    Det är fascinerande att se hur dom målar på gatorna. Jag trodde det fanns mallar för sånt där, men tydligen inte. Dom gör det på fri hand och maskeringstejp. Ett riktigt hantverk 🙂

    Jag såg reklam för en tejp nu när vi var ute och reste. DEN skulle jag velat haft! Dom sågade itu en båt och tejpade ihop den och sen var den fullt användbar igen. Himla bra tejp att ha med sig på en båt, typ 😀

    Gomorron!

  2. mamma c skriver:

    Snyggt när det är rakt 😆

  3. Znogge skriver:

    Ha ha, det kan man verkligen kalla lagarbete 😀 Jag trodde också det fanns mallar eller maskiner som var programmerade men här handlar det verkligen om hantverk.

    Kram från ett regnigt och blåsigt Skåne!

  4. Preciosa skriver:

    Hej Ami!
    En gåta…vad målar dom? Trottoarerna vid huset invid väggen? Måste gå förbi och kolla 🙂 Men i dag ska det bli 32 gr…sista hetböljan antagligen, i morgon sjunker det hoppas jag 🙂 Det står så i alla fall…
    Kram P ♥♥

  5. Janne skriver:

    Haha, i filmen såg det ut som de utförde en dans.

    Tack detsamma!

  6. Gunnel Moberg skriver:

    Vilken smart tejp de använder. En sån skulle jag vilja ha. Jag lånar Görans rulle med silvertejp ibland och då slutar det nästan med att jag ser ut som en mumie. Den tejpen fastnar på allt som den inte ska. Kram

  7. Christel skriver:

    Duktiga med tejpen är dom, ett yrke här kanske. Snart ses vi 😘

  8. Ditte skriver:

    Filmen är verkligen rolig! Och att måla på fri hand är krävande men med hjälp av tejp så blir det ju riktigt bra. Men det går åt mycket tejp…Tycker inte heller arbesställningen var särskilt ergonomisk.
    Stort kram och trevlig torsadg.

  9. Berra skriver:

    Arbetsställning reagerade jag direkt på, den ställningen gillar inte ryggen.
    Maskera då måste man krypa på marken, men ett målarskaft har väl varenda målare?
    Var är facket ?????

  10. Fia skriver:

    Ha ha, vilket tejpande, måste gå många rullar runt huset! Oj vad rakt och fint övergångsstället ska bli!

  11. yfronten skriver:

    Haha, vilket roligt sätt att måla streck på! Jag har sett någon film av Stephen King där en person som kör runt med en vägstreckmålningsmaskin (eller vad det heter) spårar ur helt och gör jättevingliga streck. 🙂

  12. åsa i åsele skriver:

    Kanske finns det speciella tejpskolor där de utbildar professionella tejparbetare 😀 kram

Kommentera

