Promenad!

Dagen började med att det inte fungerade att betala in internet via internet. Så det var bara att hoppa i flipflopen och promenera bort till internetleverantören som ligger en halvtimmes gångväg från oss.

Det var tydligen fler än vi som hade samma problem, för det var fullt när vi klev in på kontoret. Men det var ändå ganska snabbt avklarat.

Och när vi ändå var ute och gick fortsatte vi promenaden mot La Matahållet. Men när vi kom till Torre Marina blev det tvärstopp för mig. Det var galet varmt och svetten rann från oss båda.

I stället svängde vi av och fortsatte ner mot Torre del moro…

…och in mot stan igen.

Och inte hade jag varken hatt eller solfjäder med mig. Men en flaska vatten har jag som tur är alltid i väskan när vi ger oss ut.

Men vi var rejält svettiga när vi kom hem och hade inte tänkt ge oss ut mer den dagen. Men efter en sen middag på terrassen fick vi ändå för oss att ta en kvällspromenad.

Då var vädret underbart. Och folk började leva igen.

Och rätt som det var fick vi syn på Lena, Göran och Thomas som satt på ett ställe, så vi slog oss ner hos dem och fick en trevlig avslutning på kvällen.

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik. Det är jag som är skrivaren i familjen, medan Patrik är den duktiga fotografen! Vi har en son, Max som är sambo med sin Frida och i juli 2017 fick vi vårt första barnbarn, en underbar liten prinsessa! Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss! https://rendahlispanien.wordpress.com/
Det här inlägget postades i Vardagen i Torrevieja och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

28 kommentarer till Promenad!

  1. Znogge skriver:

    Kan tänka mig att det är kvällspromenaderna som är skönast hos er just nu. Minns hur svettigt det var att traska hem från stranden och uppför backen i Parga.

    Kram och ha en bra onsdag!

    • Ami skriver:

      Ja, kvällspromenaderna är skönast här nere nu. Alldeles lagom varmt!
      Oh, jag kan bara tänka mig hur svettiga ni var när ni gick hem från stranden.
      Kram och ha en bra kväll!

  2. Gunnel Moberg skriver:

    Känns onekligen lite konstigt när du skriver om hur otroligt varmt ni har det. Hos mig är hösten här och när jag går ut och hämtar tidningen på morgonen så biter det i kinderna.Kram

    • Ami skriver:

      Visst är det konstigt att det är så stor skillnad på vädret. Ändå är det ju inte på andra sidan jordklotet…..usch, jag gillar inte alls höstkylan hemma i Sverige!
      Kram

  3. Ama de casa skriver:

    Visst är det bra varmt på dagarna fortfarande. Men kvällarna är hur behagliga som helst! 🙂
    Tack för igår – trevligt och gott som alltid 🙂

    • Ami skriver:

      Ja, dagarna är fortfarande för varma för långpromenader….och speciellt till La Mata!
      Tack själva – och tack för idag 🙂
      Kram

  4. friochlycklig skriver:

    Nu ska jag ge mig ut i gråmulna Malmö. Börjar längta hem nu lite. 🇸🇪🇪🇸

    • Ami skriver:

      Jag förstår att du längtar hem till värmen nu….men samtidigt vet jag ju hur svårt det är att lämna nära och kära där hemma!

  5. mamma c skriver:

    Skönt med värmen tycker jag. I augusti var det som att vara på Thailand semester när vi var där.

  6. Christel skriver:

    Ja kvällarna är ljuvliga här nere. Känner oss så lyckligt lottade att slippa kalla Sverige. Ha en skön dag Kram

  7. Ditte skriver:

    Dagtid känns det skönt att vistas i skuggan , men inte helt lätt att uppbringa på vägen till La Mata. Förstår att ni vände.
    Kvällarna får kompensera och då är dte ju verkligen skönt och man kan sitta ute länge.
    Stort tack för igår. Jättetrevligt och en så härligt ljummen kväll det var.
    Önskar er en fin dag!
    Stor kram!

    • Ami skriver:

      Nej, det var ju galet att försöka ge sig på en promenad till La Mata i den värmen. Inte ett träd som ger skugga finns på hela vägen….
      Kvällarna är jättehärliga nu. Precis lagom ljumma.
      Tack själva! Visst har vi trevligt när vi träffas 🙂
      Stor kram och trevlig kväll!

  8. Janne skriver:

    Betala internet via internet…fick en syn av att lyfta sig själv i skosnörena. Fina bilder (som vanligt) och jag gillar de där avslutningarna på en krog i kvällstid! 🙂
    Ha en fortsatt bra dag!

    • Ami skriver:

      Haha! Ja, lite så är det faktiskt 🙂
      Tack, det är Patrik som vanligt är den duktiga fotografen!
      Väldigt trevligt att avsluta kvällen på en krog tillsammans med goda vänner!
      Ha en bra kväll

  9. åsa i åsele skriver:

    Känns overkligt att läsa om Er värme, här är det fryskallt, regn å tråkväder. Men jag är glad för Er skull… Ni är verkligen på rätt plats just nu 🙂 kram

    • Ami skriver:

      Ja, visst är det konstigt att det skiljer så mycket på vädret här nere och uppe hos er!
      Vi älskar ju värmen och stortrivs här 🙂
      Kram

  10. casacama skriver:

    Hej
    Vad härligt det ser ut. Själv sitter jag och tittar ut genom fönstret på jobbet. Och vet du vad, där ute regnar det…😭😭
    Kram

  11. torrebloggen skriver:

    Kvällarna är ju underbara här nere nu! Så en kvällspromenad är aldrig fel.
    Oj ser ut som dom ska till att bygga ett hus där på Habaneras gatan?
    Ha det så bra!
    Kram!

    • Ami skriver:

      Ja, nu är det helt underbart på kvällarna!
      Det såg ut som de höll på att påbörja ett bygge på Habanerasgatan!
      Kram och tack detsamma!

  12. Fia skriver:

    Såg varmt ut att promenera till La Mata, det har vi aldrig gjort även om vi pratat om det ofta! Men i höst får det nog bli av! Just nu längtar jag till ljumma kvällar vid paseon, på någon bar eller varför inte på terrassen!

    • Ami skriver:

      Ja, det var alldeles för varmt att gå dit….det får bli en höstsyssla 🙂
      Visst är det underbart att sitta på någon bar eller på terrassen och njuta av de ljumma kvällarna!

  13. yfronten skriver:

    Vad dumt att det inte gick att betala på nätet. Det är som när vi har strömavbrott och de råder en att felanmäla på nätet…

  14. Susjos skriver:

    Jösses, fortfarande så varmt ,rena rama högsommar hos er alltså!? Det kan vi inte stoltsera med här hemma….kylan kryper närmare!
    Kram och sov gott!

Kommentera

