Det var med slagna hjältar vi…

…gick ut med häromkvällen. Vi hade bestämt att rocka loss på El Paso med Lena och Göran. Under resans gång ville även Christel och Per följa med och vi hade bestämt att först ta något att äta någonstans.

Så framåt kvällen blev det…

…en promenad genom stan…

…och bort mot restaurang ABC där det var tänkt att vi skulle äta.

Nu visade det sig att det inte hade blivit någon sömn för Lena. Ett flygplan hade ju kört av landningsbanan i Alicante dagen innan och alla flyg var inställda. Och såklart var det precis då som hennes son skulle flyga hem och med en hund! Nej det blev inget sovande den natten utan det blev att köra fram och tillbaka till flygplatsen för Lenas del där planet kom iväg först vid fyratiden på morgonen efter mycket strul. Hunden kom från hundstallet och skulle få ett nytt hem i Sverige. Lena och Göran gör ett beundransvärt jobb med dessa hundar. Men vi avblåste El Paso för denna gången.

Ska man festa måste man vara utsövd. Det tar vi igen när alla är pigga. Men vad håller vi på med här ovanför? Vi har precis kommit från restaurangen mätta och belåtna och det första vi gör är att ställa oss och stirra in i slaktarens skyltfönster!

Men slaktaren hade stängt så vi skildes åt och Patrik och jag gick genom stan och hemåt, men först ett varv in på festligheterna igen. Och nu var det än mer folk.

Det dansades i tälten.

Men mycket kretsade kring stora scenen.

Där folk sitter i timmar och…

…tittar på dansandet.

Nej. det är verkligen inte svårt att få tiden att gå här nere!

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik. Det är jag som är skrivaren i familjen, medan Patrik är den duktiga fotografen! Vi har en son, Max som är sambo med sin Frida och i juli 2017 fick vi vårt första barnbarn, en underbar liten prinsessa. Och i november 2018 utökades familjen med en underbar liten prins! Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss!
Detta inlägg publicerades i Vad händer i Torrevieja och märktes . Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Det var med slagna hjältar vi…

1. Ama de casa skriver:

Vilken tur att det ändå löste sig för Marcus och hunden, men fy vilket strul!
    Haha! En aaaning mer folk på kvällen än på dagen då vi var där 😀
    Ha en braig dag!

2. Ditte skriver:

Visst att planen var inställda Marga skulle också hem men fick vänta ett par dagar och kom tillbaka till Torrevieja. Hon ville inte flyga på natten.
    Men vilket trassel för Marcus med hund. Skönt att det till slut gick vägen.
    Förstår att ni hoppade över de mer dansanta övningarna. För ska det dasas behövs krafter.
    Stor kram och trevlig tisdag.

3. Annica skriver:

Vilket strul med flyget. Förstår att ni väntade med partajet till sen 🙂

4. Mamma c skriver:

Klart man behöver vara utvilad för att slå klackarna i taket.
    Kram Carin

5. Biggeros skriver:

Detta år blev det ingen Feria för vår del i Jerez och GP skulle vi även gå på med vänner. Våra vänner kom ändå och besökte oss och medan vi åkte hem i någorlunda så fortsatte festprissarna till morgonkvisten. Vi får ta igen det nästa år utan brutna ben. Ser himla festligt ut på bilderna =)))

6. Znogge skriver:

Så jobbigt att planen var inställda just när det gällde flyg med en hund. Hatten av dock för alla som arbetar med dessa hemlösa djur.

Ni verkar har full rulle alltid men trevlig rulle 😀

7. Agge V skriver:

Hej Ami! Jag har varit väldigt dålig på bloggläsande ett tag men läste igenom en del nu och fastnade för de målade duvorna. Jag har sett sådana men de hade nog tagit ut sig ordentligt för de låg döda och flöt i en kanal. Har iaf fått en förklaring på de färggranna fjädrarna men verkar vara en knäpp ”sport”.
    Jag och en väninna satt oxå på flygplatsen och väntade i 4-5 timmar för att komma hem, det blev en lång dag.
    Kram A

8. Susjos skriver:

Jobbigt med flyg som blir inställda, men fantastiskt med människor som hjälper djur till ett bättre liv!
    Dansa får ni göra en annan gång ;-D

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.