Kom hem till mig på lunch…

…imorgon sa Stefan.

Stefan hade plockat jordgubbar och blåbär som vi startade med.

Rulle hade med sig lagerblad och svartpeppar för att piffa till vattnet. Rulle tog kommandot vid spisen, han är glad i att stå vid spisen.

Ami satt och njöt i solen när jag frågade Rulle om han behövde hjälp. Jo du kan öppna korven sa han.

Ner med korven i grytan.

Hm snart stod Ami själv vid spisen och Rulle satt och njöt i solen. Livet är inte rättvist…

Stefan hade varit och handlat i Svenskbutiken och lovat bjuda oss på korv med bröd.

Slottssenap, Bostongurka och Rulle hade rört en Gurkmajonäs.

Ibland är det enkla det godaste.

Inte en endaste missnöjd gäst blev det av den lunchen. Sen att vi inte kom hem förräns efter 21 är en annan historia.

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik. Det är jag som är skrivaren i familjen, medan Patrik är den duktiga fotografen! Vi har en son, Max som är sambo med sin Frida och i juli 2017 fick vi vårt första barnbarn, en underbar liten prinsessa. Och i november 2018 utökades familjen med en underbar liten prins! Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss!
Detta inlägg publicerades i Vänner i Spanien och märktes . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Kom hem till mig på lunch…

  1. Mamma C skriver:

    Varm korv med bröd är inte alls fel.
    Kram Carin

  2. Znogge skriver:

    Korv med bröd kan vara riktigt gott 😀

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.