Skandal!

Hej på er!

Ama och Anders i Torrevieja är ju goda vänner till oss. Och de kilar ibland upp till vår lägenhet för att titta till den. Och igår tog de sig en liten tur dit….Ja, de behöver inte alls gå så många steg, för vi bor nära varandra.

Och när de kom hem skickade de över lite härliga bilder till oss. Nej förresten, alla bilder är inte lika härliga måste jag säga….

Men här vet jag inte vad Anders har för sig. Han verkar lite närgången va 😉

2

Men se här så härligt det såg ut på vår terrass i går vid fyratiden. Här står Ama och har det bra 🙂 Är det konstigt att man längtar dit? Och på terrassen nedanför till vänster om henne skymtar ni Preciosas stora och vackra penningträd.

1

Och här har vi vårt penningträd… Det är ju också ganska fint, men litet. Men det hade säkert varit lika stort som Preciosas om inte Ama hade skördat det gång på gång på mina eurosar som brukar växa på grenarna.

3

Men jag kan stå ut med det om det inte hade varit för den där Bruce.

Det är nu de mindre härliga bilderna kommer…..Han följde nämligen med upp till oss igår. Och här har han fått för sig att vi odlar något som går att röka…..Och han är så klart sugen på att prova. Och ni ser att hans svans är bränd va? Snart sätter han väl fyr på hela vår terrass också.

4

Och ni som brukar följa Ama´s blogg, vet ju att den där Bruce inte är att lita på. Han är alldeles för glad åt att partaja. Och här har han hittat mina anständiga orkidéflickor och lagt beslag både på dem och på spritförrådet.

5

Men det värsta av allt…..Ja, det värsta av allt är faktiskt att Ama över huvud taget släppte in honom i vår lägenhet. Men att hon sen lämnade honom kvar , det är skandal…

6

Ja, så är det väl att ha goda vänner 😀

Men nu hinner inte Ami vara arg på Bruce längre, för hon måste leta fram resårbyxorna….Det blir nämligen julbord ikväll igen!

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik. Det är jag som är skrivaren i familjen, medan Patrik är den duktiga fotografen! Vi har en son, Max som är sambo med sin Frida och i juli 2017 fick vi vårt första barnbarn, en underbar liten prinsessa. Och i november 2018 utökades familjen med en underbar liten prins! Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss!
Detta inlägg publicerades i Vad händer i Torrevieja och märktes . Bokmärk permalänken.

11 kommentarer till Skandal!

  1. Geddfish skriver:

    Julbord och resårbyxor! Det var bra tips 😉
    Ja, för era goda vänner, de kan, och den där Bruce 😉 Det är rätt häftigt med bloggarna, jag känner mig involverad och som om jag kände er på riktigt 😉
    Skrattanfallskramar 😉 ha en fin fredag och ett gott julbord!

  2. Ama de casa skriver:

    Du ska bara veta hur lugnt och skönt det är här hos oss just nu! Fast jag får hålla stängt till terrassen, det är ett himla väsen där ute. Och då är det inte marknaden jag menar… 😉

    Gomorron!
    PS: Tack för eurosarna! 😀

  3. Gunnel skriver:

    Haha! Ni är lyckligt lottade att ha så goda och hälpsamma vänner. Så härligt det såg ut på er altan. Påminner inte alls om min nu. Kram

  4. Decdia skriver:

    Det ser ut att vara väldigt varmt och skönt där just nu… Ja, kanske ännu varmare för tillfället om Bruce hittat tändstickor. Eld, halm och alkohol är sällan bra kombinationer. 🙂

  5. Härligt med goda vänner, julbord och resårbyxor… 🙂
    Kram

  6. Znogge skriver:

    Men det heter väl ”Bruce den allsmäktige” 😉

    Ha en bra dag och ett gott julbord! Här blir det biff för julmat är inte min grej tyvärr…

    Kram

  7. Ditte skriver:

    Visst är det fint med vänner i närheten som håller ett vakande öga påsaker och ting. Även om det också innebär att penningträdet/busken inte växer. Kan tänka mig att det är en sorts penninglavendel som inte är så produktiv. Ama har nog en god förklaring.
    Men jag tycker att Bruce tar sig väl stora friheter. Kanske är det för att han har samlat på sig energi under året, men nästa gång kanske han får stanna hemma hos sig, för jag tycker att dina orkidéflickor verkar besvärade över hans angrepp.
    Önskar er en trevlig dag och kväll med julbord.
    Kram!

  8. åsa i åsele skriver:

    Nu tycker jag det verkar som om ”Bruce den allsmäktige” tar sig för stora friheter 🙂 jag som trodde han blivit kvar på IKEA 😀

  9. åsa i åsele skriver:

    Glömde… resårbrallor å julbord låter som en toppenkombination 🙂

  10. Moi skriver:

    Jag vill inte vara nån skvallerbytta men Bruce har haft egen lägenhet ett bra tag nu.
    Då och då måste mat- och dryckesförrådet fyllas på har ”nån” berättat för mig…. 😉
    Ha en härlig julmatskväll!
    Kram

  11. Tina skriver:

    😄 Vad ni busar! Kul 😀 och jag måste snart blogga ut en bild på ett Penningträd a la España! Men sitter sällan vid datorn, i bloggärende… Något bloggdiplom blir jag aldrig ägare av😆
    Ha det gott!

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.