Vi missade den!

Hej på er!

Ja, vi missade hundutställningen som var igår. Och ändå hade vi, eller jag bestämt detta för flera månader sen…..Hur förvirrad får man bli egentligen?

Det var när Moi skrev för att kolla så jag inte hade glömt bort den, som det slog mig.

Snabbt gick jag in på hemsidan för att se när pudlarna skulle ställas ut och insåg att hur mycket jag än skyndade mig skulle jag inte hinna. Klockan tio stod det med stora siffror. Och det klockslaget hade redan passerats 😦

Kanske lika bra det, för Patrik hade inte fått mig därifrån utan en sån här igen.

leo01%20(8)_1__1

Och jag är inte riktigt överens med mig själv om vi ska ha en ny pudel igen. Man är bunden och man måste ut i ur och skur, men man får så mycket glädje tillbaks. Det tror jag alla hundägare håller med om…….Men det är väldigt svårt att vara utan 🙂

Ha en skön söndag!

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik. Det är jag som är skrivaren i familjen, medan Patrik är den duktiga fotografen! Vi har en son, Max som är sambo med sin Frida och i juli 2017 fick vi vårt första barnbarn, en underbar liten prinsessa. Och i november 2018 utökades familjen med en underbar liten prins! Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss!
Detta inlägg publicerades i Helsingborg och märktes , . Bokmärk permalänken.

24 kommentarer till Vi missade den!

  1. GeddFish skriver:

    Åh, om jag bara….
    Nä, går inte. Ledsen. För visst smälter man?!? 😉 Kram ❤

  2. Ulla skriver:

    Å, så söt han är, Leo

  3. moi skriver:

    Om jag hade varit herre i mitt eget hus (och inte arbetade heltid)
    hade jag varit sambo med en hund också!
    Just nu är jag sååå svag för mopsar – sådan herre sådan hund 🙂
    Kram

    • Ami skriver:

      Haha! Ja, mopsar är söta, men de har ju så svårt att andas…..
      Men du är ju redan sambo. Och vad skulle Sigge sagt om det kom in en till i huset 😉
      Kram!

      • moi skriver:

        Det är just Sigge som är herre i mitt hus….
        De har förändrat adeln en aning på mopsar och liknande så att nosarna är en aning längre.
        Kram

      • Ami skriver:

        Ja, så länge Sigge är herre i huset får du inte skaffa någon ny sambo…..Han kan ju bli svartsjuk då 🙂
        Men vad bra att mopsarna kan andas lite bättre nu. Har alltid tyckt så synd om dem, det låter ju som de är jätteförkylda 🙂
        Kram!

  4. Znogge skriver:

    Ja, visst är man bunden men det är också en livsstil som jag har svårt att välja bort! Var det Sofiero i går?

    Kram

    • Ami skriver:

      Ja, jag har väldigt svårt att vara utan hund…..Men vi får se hur det blir 🙂
      Det var Sofieros hundutställning, men den var flyttad detta året till Eslövs flygfält.
      Kram!

  5. Gunnel skriver:

    Jag saknar också min hund, men jag tycker jag har hittat en bra lösning. Jag får ha Santos, min dotters hund, hos mig långa perioder varje år. Kram

    • Ami skriver:

      Vilken bra lösning för dig…..Att låna din dotters hund lite då och då 🙂
      Ja, vi får väl se hur det blir här, som sagt man är rätt bunden!
      Kram!

  6. Jo hösten är verkligen här. Men jag hade förväntat mig mer folk som skulle vara och promenera på stranden, det var ju en fin dag:)
    kramar

    • Ami skriver:

      Ja vad konstigt att inte fler valde att promenera i det fina höstvädret…Man vill ju passa på att vara ute så mycket som möjligt, innan den riktiga vintern kommer 🙂
      Kram!

  7. Ditte skriver:

    Vilken underbar bild på Leo! Helt ljuvlig! Förstår att du saknar honom. Men visst blir man bunden, så är det. Men det är också en livsstil att ha hund. Men inte så enkelt att ha med en hund på resor. Men visst går det.
    Jag har en väninna med tre stycken och det är ett pussel att få till det när de skall åka bort eller gå bort, men hundarna är hennes allt. (Bor på landet så det är nära till skogen. )
    Jag har ju en dotter med hund, en labrador, så jag är mattemor och lånar honom ibland och det känns bra.
    Och det är viktigt att minnas och att sakna…
    Kramar från ett höstvackert Stockholm.

    • Ami skriver:

      Ja, den bilden är så bra. Han trivdes där på ”pappas” axel 🙂 Men visst är man bunden och det gäller ju att tänka mer än en gång när man skaffar hund. Och Spanien lockar ju också för oss…..Så vi fortsätter nog att fundera ett tag till! Men vad bra att du kan låna dotterns hund emellanåt 🙂
      Kram!

  8. Decdia skriver:

    Jag är också grymt sugen på hund! Men jag tror att jag är lite för bekväm för att trivas med det i längden… Det är kelet jag vill åt, promenaderna kan någon annan ta. 😉

    • Ami skriver:

      Men hur har du då tänkt att vi ska göra med vår golden? Ska jag ta alla promenader och du bara kela med den…..Det var inte rättvist 😉

  9. Ama de casa skriver:

    Vilken underbar bild! Det bara ”skriker” kärlek om den – från båda håll 🙂

    Synd att du missade utställningen… Det funkar ju bra att ta med hundar till och från Spanien också, det vet ni ju.
    🙂

    • Ami skriver:

      Ja, visst skulle jag vilja ha en ny pudel…..Men jag måste behärska mig och tänka lite klart nån gång 😀
      Nu tar vi Spanien först – sen får vi se…… 🙂

  10. matslarsson2013 skriver:

    Hej Ami, härligt med hundar men som sagt så är det ett stort ansvar och mycket pass…krångligt för oss när vi ska ner och ska lämna Doris hemma! Men än så länge har det ju funkat 🙂 ha det så bra..

    • Ami skriver:

      Hej Mats!
      Ja, visst är det härligt att ha hund, men som du säger, det är ett pass och krångel när man ska resa bort…..Tur det ordnar sig för Doris när ni åker ner till Torre 🙂
      Ja, vi får fundera lite till 🙂
      Ha det bra!

  11. Ama de casa skriver:

    sv: Just nu är vi ganska glada att vi inte har nån hyrbil. Det är väldigt mycket vatten på vägarna… En sak mindre att oroa sig över 🙂

    • Ami skriver:

      Ja, då förstår jag att ni inte kan ge er ut och köra. Tänkte bara att ni kunde ”fly” undan snabbt där ifrån…..Hoppas allt går bra!

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.