En sommardag!

Hej på er!

Igår var det verkligen en fantastisk dag här i Torrevieja och vi vaknade av att solen letade sig in genom jalusin i sovrummet. Och visst blir man glad när man vaknar av solen 🙂

Men det går ju inte att bara lata sig hela dagarna fast vi är i Spanien. Nej, lite ordning får det trots allt vara, så efter frukosten tog Ami fram dammsugaren och jagade iväg alla råttorna som hade samlats i hörnen. Ja, de blev allt lite sura, men det hjälps inte. Här kan de inte bo i alla fall. Vi har tillräckligt med djur i den här lägenheten.

DSC09361 (Custom)

Ja, ni ser rätt…..Det är Ama´s bock, Bruce som tyvärr har börjat göra sig riktigt hemmastadd här. Och dessutom verkar det som om Stampe och Grodan tycker att han är riktigt mysig 😦

Men så länge vi är här har vi uppsikt över dem….

Och när alla hushållssysslor var avklarade (och bocken blivit åtskild från kaninen och grodan) gav vi oss ut i det härliga sommarvädret på en lång promenad.

Och ni ser själva att det faktiskt var sommar….Folk badade ju!

DSC_3060,2

Och senare på eftermiddagen hade vi en trevlig fika med Micke på Spanienvilla.

DSC09442 (Custom)

Så vår fredag den 13:e blev hur bra som helst.

Och idag önskar jag er en fin Alla hjärtans dag.

Kram!

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik. Det är jag som är skrivaren i familjen, medan Patrik är den duktiga fotografen! Vi har en son, Max som är sambo med sin Frida och i juli 2017 fick vi vårt första barnbarn, en underbar liten prinsessa. Och i november 2018 utökades familjen med en underbar liten prins! Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss!
Detta inlägg publicerades i Vardagen i Torrevieja och märktes . Bokmärk permalänken.

24 kommentarer till En sommardag!

  1. Preciosa skriver:

    Gomorron Ami!
    Fattar inte att folk kan bada 🙂 Otroligt!! Fin dag i går och uppåt 18 gr men vad är det i vattnet?
    En kändis på bilden ser jag.
    Själv har jag nu förätit mig på saker så det blir magvila ett tag 🙂
    Kram P ♥

    • Ami skriver:

      God middag P!
      Nej, jag skulle inte gått i där frivilligt nu. Men jag hörde någon som sa att det aldrig går under 14 grader i vattnet här?
      Ja, Micke känner du säkert 🙂 Han har ju varit flera år inne på gallerian, men nu flyttat till Cortes Valencianas.

      Haha! Det är väl inte havrekakor med choklad som du har förätit dig på 😉
      Kram

  2. Znogge skriver:

    Jag hade också hoppat i! I alla fall om termometern visade 17 grader eller mer!

    Önskar er en fin alla ❤ dag!

    Kram

    • Ami skriver:

      Det kan hända att temperaturen var 17 grader…..Har hört att det aldrig går under 14 grader här. Men jag hade inte hoppat i 🙂
      Vi önskar er detsamma!
      Kram

  3. åsa i åsele skriver:

    Ooo är det inte lite kyligt i vattnet?
    Härliga dagar i solen, underbart, ha nu en fin alla ❤ dag, kram

    • Ami skriver:

      Jo, jag tror absolut att det är väldigt kyligt i vattnet 🙂
      Så jag håller mig i solen på torra land!
      Kram och tack detsamma!

  4. Ama de casa skriver:

    Vad bra att Bruce trivs så bra hos er! Undrar vad det ska bli av dom där korsningarna… 😉

    Visst var det härligt igår! En fantastisk dag. Hoppas ni får en underbar Alla Hjärtans Dag!

    Kram och gomorron!

    • Ami skriver:

      Oh, här ska inte bli några korsningar…..Det ska jag se till 😉

      Ja, gårdagen var helt underbar. Och idag ser det också ganska bra ut!

      Tack detsamma önskar vi er!
      Kram och godmiddag!

  5. Moi skriver:

    Härliga färger på (bad)vattnet. Visst ser det frestande ut med bad men jag vet att jag kan motstå det…
    Håll ett extra öga på grodan är du snäll för den är verkligen ung och naiv. Sällskapet oroar lite 🙂
    Kram och ♥ dagen till ära!

    • Ami skriver:

      Nja, det får nog bli 25 grader i vattnet innan jag ens tänker på ett dopp 🙂 Men tills dess sätter jag mig på land och njuter av solen!
      Jag lovar att hålla ett öga på grodan, men det verkar som om de alla tre kommer bra överens. Men spritförrådet ska jag nog låsa 😀
      Kram och tack detsamma!

  6. Ditte skriver:

    God förmiddag! Visst var det nästan sommar igår! Så skönt! Vad gäller husdjuren så är de ju en brokig samling och kanske är det lugnast att ha dem åtskilda så de inte uppviglar varandra.
    Men Bruce kanske kan vara på terrassen och vakta så att han har lite sysselsättning om dagarna.
    Men att bada? Alltför kallt för mig. Men jag ser gärna på.
    Önskar er en härlig dag!
    Kram!

    • Ami skriver:

      God middag!
      Ja, det var ju helt ljuvligt att få känna lite värme igen!
      Djuren ska absolut hållas åtskilda och det var en bra idé att ha Bruce ute på terrassen. Ska genast släppa ut honom där 🙂

      Nej, något bad blir det inte för mig heller.
      Kram och tack detsamma!

  7. Comsi Comsa skriver:

    💓💕💖 En fin alla hjärtans dag 💓💕💖

    🍸🍧🌹 Kram 🍸🌹💞

  8. Gunnel skriver:

    Vilken djurpark du har! Det var ingen rusning till vattnet verkar det som. Kanske aningen kallt?

    • Ami skriver:

      Ja, här är snart ett helt zoo. Men dammråttorna har flyttat för tillfället 🙂
      Nej, det var inte så många som var badsugna…..Inte vi heller 🙂
      Kram

  9. TantGlad skriver:

    Vilken tur fredagen den 13:e gick väl. Hehe
    Önskar dig En GLAD Alla Hjärtans dag.❤

    Kram.

  10. Ann-Kristin skriver:

    Ojoj, bada så här års! Jag går inte i förens det är bortåt 25 gr i vattnet. Blir oftast bara bad på hösten för min del.
    Det är nog bäst att du håller ett öga på Bruce, han är inte att lita på 😃.
    Önskar er en fortsatt trevlig Alla ❤️ Dag.
    Kram/A-K

    • Ami skriver:

      Jag håller med dig om att det ska vara minst 25 grader innan jag går i…..Nej, Bruce litar jag inte en sekund på 😉
      Kram och trevlig kväll!

  11. Decdia skriver:

    Jag gillar INTE att Stampe och grodan umgås med Bruce, det kan inte komma nåt som helst gott av det. Kan du inte kasta över bocken till Ama?
    Vad härligt med sommarvärme! Men jag tycker att du ska offra dig för bloggen och ta ett dopp… 😉

    • Ami skriver:

      Du kan vara lugn nu, Stampe är ute på terrassen. Jo, han tjurar visserligen lite, men jag har lovat att han ska få följa med ut och äta i morgon och då lugnade han sig lite 😀
      Så du menar att jag måste ta ett dopp i morgon då???

  12. Ruth i Virginia skriver:

    Ja, Bruce gör sej hemmastadd väldigt kvickt. Trodde han skulle bli kvar
    här och ha kul med Uncle Sam, som han träffade på i gästfummet förförra sommaren.
    Tur nog fick Ama tag i honom och det blev ord och inga visor. Han fick följa med hem.

    Våderöelsrapport;: 3 plusgrader; lär ska bli -13C frampå morronkvisten – OCH blåst!
    Not najs!

    • Ami skriver:

      Ja, den där bocken tar sig lite för stora friheter…..Det var tur för Uncle Sam att Ama tog med sig honom hem igen 🙂

      Usch, ingen vidare trevlig väderleksrapport hos er 😦

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.