Det händer alltid något!

Ja, det händer alltid något här och vi tycker det är så kul när det plingar till i mobilen eller det kommer ett mejl.

Vi umgås och har det jättetrevlig hemma i Sverige också, men det känns ändå alltid mycket enklare här. Jag vet att jag skrivit det innan, men livet blir enklare i värmen…..

Och i torsdags kom Ama och Anders upp till oss efter det att Ama fått sin ”ok stämpel”.

Och det ville vi såklart fira….

Nja, Bruce ville också vara med och fira, men se det fick han inte. Men ni kommer kanske ihåg att Ama och Anders hade lagt in en cava och lite vatten på kylning till oss när vi kom ner?

Den cavan lovade jag att spara tills Ama fick ”grönt ljus” från sjukhuset….(Vattnet hade vi tyvärr redan druckit upp)

dsc00520-custom,1

….och i torsdags fick hon alltså klartecken att allt var bra!

DSC00628 (Custom),1

Och här sitter vi inne i kylan från Ac:n och tittar ut på värmen…..Terrassen kan vi bara använda vid frukosten och sen igen bortåt åtta på kvällen!

Men det blev en trevlig kväll som alltid när vi ses – och idag blir det ännu mer trevligheter 🙂

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik. Det är jag som är skrivaren i familjen, medan Patrik är den duktiga fotografen! Vi har en son, Max som är sambo med sin Frida och i juli 2017 fick vi vårt första barnbarn, en underbar liten prinsessa. Och i november 2018 utökades familjen med en underbar liten prins! Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss!
Detta inlägg publicerades i Vardagen i Torrevieja och märktes . Bokmärk permalänken.

24 kommentarer till Det händer alltid något!

  1. Ama de casa skriver:

    Bruce var så välklädd, så jag hoppas du har stoppat honom i frysen? 😉

    Tack för att ni sparade den goda cavan tills jag hade min ok-stämpel. Sällan har väl cava smakat såååå gott! 🙂

    Ses snart – kul!

    Gomorron!

    • Ami skriver:

      Ops! Är det han som har bankat hela natten därifrån…..Måste springa och se efter 🙂

      Det var roligt att vi fick vara med och fira att du fick ”OK” 🙂

      Ses om en stund!
      God förmiddag

  2. Preciosa skriver:

    Hej Ami!
    Jo det händer ofta nåt 🙂 Ute går knappt att sitta om det inte är bra vind på dagen 🙂
    Älskar mi AC – tills fakturan kommer 😛 Kram P ♥

    • Ami skriver:

      Hej P!
      Ja, visst är det kul när det händer lite och man kan träffas 🙂

      Ja, AC:n är bra som ett komplement, men vi får ont i halsen om vi kör för mycket med den 😦 Så fläkten passar mycket bättre. Och den funkar jättebra 🙂
      Kram

  3. Christel skriver:

    Go morgon Kall Cava en varm dag …sååå gott. Det är svårt att föreställa sig att ni inte kan använda uteplatsen. Du som älskar värme o har längtat så. Men skuggan är också skönt. Ha en trevlig lördag Kram

    • Ami skriver:

      God förmiddag!
      Ja, kall cava är sååå gott när det är varmt!
      Nej, mitt på dagen går det absolut inte att vistas på terrassen, är säkert 100 grader där då 🙂
      Men en fläktande plats i skuggan är jätteskönt, eller ett dopp i havet 🙂
      Kram och tack detsamma!

  4. åsa skriver:

    Så Ni kör Cava precis som grannen i Beck filmerna 🙂 ”ska det va en stänkare?” 🙂 kram

    • Ami skriver:

      Haha! Japp, vi kör samma sak……Fast vi får gå upp på taket när vi ska höra om grannarna vill ha en stänkare 😀
      Kram

  5. Comsi Comsa skriver:

    Det var väl värt att firas så jag lyfter mitt glas och säger SKÅL! 🙂

    Visst är allt enklare att vara där nere i värmen, ni är många som känner varandra och är fria att planera lite som ni vill, *utan en massa kläder” 😀

    Solig och glad lördaskram ♥

    • Ami skriver:

      Ja, det var absolut värt att firas 🙂
      Det känns i alla fall som att allt är enklare när det är varmt….Bara att hoppa i ett par sandaler och ge sig iväg 🙂
      Kram och tack detsamma!

  6. Ditte skriver:

    Trevligheter är trevliga och en kan sällan få för mycket av den varan. Extra roligt att fira Amas ok stämpel.
    Men jag vet inte om Bruce räknas in där bland trevligheterna. Han verkar inte riktgt passa in. Kanske har ha utvecklat sin mer empatiska förmåga så att han inte hänger sig på överallt. Men det ser oroväckande ut att han sitter på cavaflaskan.
    Underbart väder här, perfekt sommar just nu.
    Kram och trevlig lördag.

    • Ami skriver:

      Nej, trevligheter kan man absolut inte få för mycket av 🙂
      Och det var verkligen roligt att Ama fick OK!
      Nja, den där Bruce har absolut inget hyfs. Han lyckas hålla sig framme så fort det vankas godsaker…..och då helst av det flytande slaget 😉
      Härligt att ni har sommar hemma!
      Kram och tack detsamma

  7. Geddfish skriver:

    Åh, så kul och klart man ska fira friskheten skönheten Ama 😉 Jag säger SKÅL i mitt vattenglas, än så länge, får väl se om jag hittar någon figur i mitt kylskåp som kan bjuda på något annat!
    Ni har det härligt i värmen, alla ni 😉
    Kram ❤

  8. Decdia skriver:

    Härligt att äntligen kunna korka upp den! Men jag är imponerad över att Bruce lät den stå orörd så länge…

  9. ogamotoga skriver:

    Mysigt! Den där Bruce har jag haft många skratt av. 😂

  10. Ruth i Virginia skriver:

    Så ni sitter inne med ACn på gång. Bara tänk, att ni kunde vara
    hemma i sommar-Sverige och sitta utomhus! Oh, well….

  11. Znogge skriver:

    Det var verkligen ett bra tillfälle att korka upp cavan till! För övrigt så håller jag med Ruth 🙂

  12. moi skriver:

    En bra och härlig anledning att äntligen få korka upp Cavan.
    Antar att ni kommer att ses många, fler gånger!
    Kram

  13. Tina skriver:

    Åh, så gott med Cava! Och vilken skön känsla att få ok stämpel!

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.