Vänner!

Ja, då var jag åter hemma i Helsingborg. Och det som mötte mig var verkligen höst.

DSC01015,1

En väldig skillnad mot Torrevieja. Här är det gula löv överallt och vinden är kall. Men solen har i alla fall visat sig och det är ju härligt.

DSC01016,1

Och som ni nog redan räknat ut körde Patrik till Sverige tio dagar tidigare på grund av ett möte som han inte kunde ändra på. Och jag bestämde mig den här gången för att flyga…..Och det gick hur bra som helst. Men jag hade ju min väninna Carita med som ”stöd”. Så vem vet, kanske vågar även Patrik sig på det framöver?

Men ni kan tro det var tomt i lägenheten i Spanien när han hade åkt. Men vi har så många fina vänner där nere som verkligen har tagit hand om mig under dessa tio dagar och sett till att jag inte har haft tråkigt eller känt mig ensam. Och när vi varit ute efter mörkrets inbrott har de till och med eskorterat mig ändra fram till dörren och även upp i lägenheten 🙂

Så tack alla ni fina vänner för att ni har ”tagit hand” om mig. Det har verkligen varit en stor trygghet.

Men nu är både Patrik och jag hemma i Sverige igen. Och igår blev det en mysig tisdagsfika med föräldrarna 🙂

DSC01019,1

Ha en trevlig onsdag!

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik. Det är jag som är skrivaren i familjen, medan Patrik är den duktiga fotografen! Vi har en son, Max som är sambo med sin Frida och i juli 2017 fick vi vårt första barnbarn, en underbar liten prinsessa. Och i november 2018 utökades familjen med en underbar liten prins! Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss!
Detta inlägg publicerades i Helsingborg. Bokmärk permalänken.

27 kommentarer till Vänner!

  1. Gunnel skriver:

    Hösten är fin med sina vackra färger här hemma. Bli det bara en kort mellanlandning i Sverige? Kram

  2. Geddfish skriver:

    Hösten har sin tjusning, men det är kallt och inte alls så vänligt som värmen och solen.
    Må så gott, kram ❤

  3. Ama de casa skriver:

    Hösten kan vara himla fin när den är blå (den himla himlen, alltså) och solen skiner 🙂

    Härligt att ni är tillsammans igen, men se till att komma tillbaka snaaart! Saknar er!

    Kram och gomorron!

  4. Comsi Comsa skriver:

    Hoppas det känns lite skönt att vara hemma även om jag vet att du älskar värmen, vännerna och Torrevieja. 🙂

    Solig kram till dig ♥

  5. Christel skriver:

    Go morgon Ami! Lite härligt är det att få träffa sina favoriter. Japp nu ser jag var ni bor …mannen känner verkligen till dom kvarteren. Men vi är redan trötta på kylan, så det kommer att bli en lång vinter. Goa vänner som tagit hand om dig 🙂 Kram

    • Ami skriver:

      God kväll Christel!
      Haha! Jaså nu har ni listat ut var vi bor 🙂 Bara att komma förbi på en kopp kaffe!
      Förstår verkligen att ni också är trötta på kylan och att ni längtar tillbaks. Men roligt att komma hem och träffa favoriterna, men sen….
      Ja, goa vänner betyder mycket…..och jag fick ju tröstchoklad av er 🙂
      Kram

  6. Decdia skriver:

    Förstår att det kändes ensamt, men ibland tycker jag det är rätt så skönt att vara själv med. 🙂

  7. Susanne skriver:

    Välkommen hem! 🙂
    För mig som bara har föjt dig ett litet tag känns det jätte konstigt att se bilder från kalla Sverige och fikastunder vid köksbordet!
    Men det är väl bara att vänja sig.
    Hur länge stannar ni här hemma?
    Kram!

    • Ami skriver:

      Tack så mycket!
      Ja, det känns konstigt även för mig att vara hemma i kalla Sverige igen. Men det är så roligt att få träffa nära och kära 🙂
      Vi är snart på väg igen!
      Kram

  8. torrebloggen skriver:

    Ja det är så härligt med alla våra vänner här nere, man behöver aldrig känna sig ensam.
    Härligt att vara hemma hos dina nära och kära igen!
    Men du är ju snart tillbaka igen!
    Ha det så gott!
    Kram!

    • Ami skriver:

      Ja, det betyder mycket att ha alla er fina vänner där nere 🙂 och snart ses vi ju igen!
      Men visst är det roligt att få vara hemma och träffa nära och kära också!
      Kram och tack detsamma

  9. Ditte skriver:

    Trevligt att vara hemma ett tag också, men vi saknar dig här. Helt klart!
    Bra att du ser till att den skånska hösten sköter sig och det tycks den göra. Här har sommaren återvänt med för mig lagom temperatur. Skönt! Vi har lite att pyssla med i stugan men visst blir det raster och trevligheter i det vackra vädret.
    Trevligt med föräldrar och fika och extra mysigt när man inte setts på ett tag.
    Kram och trevlig onsdag.

    • Ami skriver:

      Jo, det är skönt att komma hem och få träffa nära och kära igen….men sen vill man tillbaks 🙂
      Hoppas ni har fått i ordning på både lampa och skåp!
      Ha en trevlig kväll
      Kram

  10. åsa i åsele skriver:

    Vänner är viktiga, välkommen hem ❤

  11. moi skriver:

    Jag kan tro att det känns bra med sällskap och back-up när Patrik lämnade dig ensam kvar. Om än frivilligt från din sida.
    Kram

    • Ami skriver:

      Ja, det var frivilligt från mig sida….ville så gärna prova att flyga den här gången 🙂 Och då kändes det extra skönt att få sällskap från vännerna!
      Kram

  12. TantGlad skriver:

    Det som är fint här hemma i Sverige ÄR ju alla
    Fina årstider vi får njuta av. Det är inte fy skam.

    Välkommen hem till Sverige.

    Kramkram.

  13. ogamotoga skriver:

    Nu när jag ser den bilden … funderar jag lite om ni inte bor ganska i närheten av min syster … väldigt nära isåfall. 😂😂😂

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.