Tjurrusning!

Igår var det tjurrusning här på stan i Torrevieja och det ville jag absolut inte vara med om….

tjurrusning-i-torrevieja-2015 (2)

….men hur det än var så hamnade vi mitt i det. Och när vi tittade närmare verkade det faktiskt inte så farligt 🙂

tjurrusning-i-torrevieja-2015 (1),2

Men det var en massa annat jippo på stan också….

….mannekäng och

mode-i-torrevieja

….dansuppvisning och andra fartfyllda aktiviteter.

tjurrusning-i-torrevieja-2015 (3)

Men på stranden var det lugnare tempo där boulespelarna som vanligt var igång.

festligheter-i-torrevieja (1)

Och idag ska det visst vara paellatävling – så inte behöver man vare sig gå hungrig eller ha tråkigt här 🙂

Ha en skön söndag!

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik. Det är jag som är skrivaren i familjen, medan Patrik är den duktiga fotografen! Vi har en son, Max som är sambo med sin Frida och i juli 2017 fick vi vårt första barnbarn, en underbar liten prinsessa. Och i november 2018 utökades familjen med en underbar liten prins! Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss!
Detta inlägg publicerades i Vad händer i Torrevieja och märktes , . Bokmärk permalänken.

28 kommentarer till Tjurrusning!

  1. torrebloggen skriver:

    Tack för att du delade med dig av gårdagens festligheter.
    Såg trevligt ut. Härliga bilder!
    Kram!

  2. Preciosa skriver:

    Hej Ami!
    Ja inte behöver man ha tråkigt i Torre om man inte vill 🙂
    Kul bilder! Kram P ♥

  3. Ama de casa skriver:

    Ja, nog händer det massor här i stan nu. Ska bli kul att kolla in årets paellor. Synd att du och Jaime inte ställer upp – ni skulle garanterat ha vunnit! 🙂

    Gomorron!

  4. Ann-Kristin skriver:

    Gomorron!
    Skönt att det inte var någon riktig tjurrusning.
    Jag får nog gå ner på stan idag för att kolla paellorna idag.
    Kram/A-K

  5. Gunnel skriver:

    Tjurarna såg ju ganska ofarliga ut. Det är full rulle hos er förstår jag. Paella kan aldrig vara fel. Ha en fin adventsöndag.

    • Ami skriver:

      Nej, de var inte så farliga som tur var 🙂
      Men det är fullt upp här nere med olika aktiviteter 😀
      Kram och tack detsamma!

  6. Christel skriver:

    Go morgon Ami! Usch ja för tjurrusning….men dom där såg ju ganska ofarliga ut ( visst hade dom fötter) Va trevligt det ser ut …såg att det var någon helgdag mån o tisd …så trevligheterna fortsätter? Extra glad blev jag när jag såg dom där boulespelande damerna… Dom kollar jag på varje morgon. Man kanske får va med nån gång. Ha en go dag Kram

    • Ami skriver:

      God kväll Christel! Hade filmat en snutt för att skicka till dig på snapen idag på paellatävlingen, men det gick inte 😦
      Ja, här fortsätter trevligheterna, så det är bara ni som fattas!
      Och jag tror säkert att du får vara med att spela med bouledamerna – vi har klot som du kan få låna 🙂
      Kram

  7. Geddfish skriver:

    Roliga bilder 😀 och god förmiddag och trevlig 2 advent!
    Söndagskram!

  8. AllaMinaDagar skriver:

    Fullspäckat schema! De där tjurarna ser dock ganska så harmlösa ut 😉

  9. åsa i åsele skriver:

    Sådan tur att tjurrusning inte var på riktigt… sånna där låtsas tjurar kunde ju vi ha på lägdan här hemma 🙂 Du får skicka ett par tjurar till mig 🙂 paella… mums 🙂

  10. Znogge skriver:

    Vilken omväxlande och trevlig tillvaro 😀 Klart ni måste äta paella i dag!

    Kram

  11. moi skriver:

    Om de byter ut tjurarna vid tjurfäktningar också så kan jag gå och titta på det!
    Vilken massa roligheter ni har inpå knuten. Och tävling i paella, suck… 😀
    Kram

  12. Gemsofmylife skriver:

    Inte en lugn stund kan man säga var det inte lugn och ro ni sökte er till haha
    nä det är ju helt underbart att bara ha en massa ayy kunna göra om man vill
    Önskar dig en underbar 2:a advent vännen
    Kram Sanna

    • Ami skriver:

      Haha! Nej, här nere finns inte en lugn stund….alltid är det något man kan hitta på 🙂
      Önskar dig också min vän en fin 2:a adventskväll!
      Kram

  13. Ditte skriver:

    Nej då, tråkigt behöver man inte ha här. Och det finns ju mycket att välja på.
    Tjurarna såg verkligen timida ut men jag hade tänkt mig något mer farofyllt…
    Kanske är det andra faror som lurar ute idag. Vi åfr ta och titta efter.
    Kram och trevlig söndag!

  14. Decdia skriver:

    Det var en perfekt variant av tjurrusningen!

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.