Det härliga vädret fortsätter….

….här i Torrevieja!

brudar-torrevieja

Och då tar vi gärna en promenad och ser oss omkring.

Och detta huset verkar trevligt….

strand-nära-torrevieja

….kanske finns det någon som känner igen sig lite extra nu? 😀 Och, jodå! Helge sitter där så fint och vaktar terrassen!

Och när man är ute på promenad får man se både det ena och det andra. Här stötte vi på en liten söt ekorre som satt och mumsade på något gott.

ekorre-torrevieja

Och bokstånden på Vista alegre börjar så smått fyllas med alla böcker….ja, vilket arbeta att plocka upp alla dem!

bok-mässa-torrevieja-2016

Och idag är det minsann fredag igen – och marknad!

Ha en trevlig dag!

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik. Det är jag som är skrivaren i familjen, medan Patrik är den duktiga fotografen! Vi har en son, Max som är sambo med sin Frida och i juli 2017 fick vi vårt första barnbarn, en underbar liten prinsessa. Och i november 2018 utökades familjen med en underbar liten prins! Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss!
Detta inlägg publicerades i Vad händer i Torrevieja och märktes . Bokmärk permalänken.

26 kommentarer till Det härliga vädret fortsätter….

  1. moi skriver:

    Helge har jag nog missat både tidigare och nu. Kan inte se nån ”vakt”.
    Blir det uppehållsväder här så tar jag mig nog också en promenad och kanske en och annan bild 😀
    Trevlig marknadsdag.
    Kram

    • Ami skriver:

      Inte lätt att veta vem Helge är! Han bor hemma hos goda vänner till oss 😀
      Hoppas ni har uppehåll 🙂
      Kram och trevlig eftermiddag!

  2. åsa i åsele skriver:

    Vet inte vem eller vad Helge är? Har jag missat något tro… kram

  3. Ama de casa skriver:

    Jag ser Helge! Vilken duktig väktare han är 🙂

    Idag är det inte lika härligt ute, och vi som hade tänkt gå på marknaden… På riktigt! Nu kanske jag vägrar lämna lägenheten istället. 🙂

    Gomorron!

    • Ami skriver:

      Ja, visst är han duktig! Och tänk att han har huvudet kvar efter alla blåsiga dagar vi har haft 🙂
      Haha! Fast nu är vädret lite bättre….vi tog förmiddagsfikat på terrassen. Men nu låter det som om marknaden håller på att packa ihop, då du hinner nog inte 😦
      God eftermiddag!

  4. Gunnel skriver:

    Jag tycker ekorren ser lite blek ut. Ha en mysig helg

  5. Geddfish skriver:

    Helge? Så heter min gamle svärfar, är han där? 😀
    Ugglan Helge? 😉
    Ha en skön fredag bland allt blomster, djur och målade fina hus!
    Kram ❤

    • Ami skriver:

      Haha! Ja, det är möjligt att det är din gamle svärfar som har hittat hit 😀
      Nej då, Helge bor hemma hos våra goda vänner och han är en uggla 🙂
      Kram och detsamma önskar jag dig!

  6. Susan skriver:

    Hola! Ja, en trevlig dag ska vi ha här! Jobbar på förmiddagen och senare i em drar vi till flygplatsen för vidare färd mot soooommarstuuuugan!!! 😀

    Ser ut, på första fotot, som du och jag har likadana klänningar!
    Kram//Susan

    • Ami skriver:

      Åh, ni är på väg ner 🙂 Så härligt!

      Det är en tunika som jag har på mig. Men den har kanske samma mönster som din klänning – vi får kolla när vi träffas 🙂
      Kram och välkomna ner!

  7. Ditte skriver:

    Promenader är givande på många sätt och visst hinner man med att se en massa dessutom. Skönt att det fina vädret kommit tillbaka. Jag var just beredd att skicka lite av vår sol och värme. Kan dela med mig.
    Fredag? Jag veckorna försvinner snabbt.
    Önskar er en fin dag.
    Kram!

    • Ami skriver:

      Ja, visst är det härligt att promenera och se sig omkring!
      Kan tänka mig att ni har det jättevarmt hos er….
      Ja, fredag igen! Inte klokt vad det går fort!
      Kram och tack detsamma!

  8. ogamotoga skriver:

    Trevlig Fredag! Och visst är promenader sköna … även om vissa kanske blir lite väl fööör långa. 😁

  9. torrebloggen skriver:

    Ha en trevlig fredag!
    Vi åker hem idag och det ska bli så kul att träffa våra nära och kära igen!
    Kram!

    • Ami skriver:

      Åh, åker ni redan hem? Tyckte precis ni kom!
      Ja, tiden går verkligen fort! Men förstår att det ska bli roligt att komma hem och träffa nära och kära ett tag igen!
      Kram

  10. Comsi Comsa skriver:

    Så fint du fångat ekorren. 🙂

    Vem är Helge, jag ser ingen. .. 👀

    Kram ❤

    • Ami skriver:

      Tack! Ja, det är egentligen Patrik som ska ta äran åt sig. Det är oftast han som tar de bästa bilderna 🙂 Men visst var ekorren söt!
      Haha! Helge är en uggla som bor hemma hos våra goda vänner här nere 🙂
      Kram

  11. Christel skriver:

    Hej Ami! Oj vilket fint hus!!! Va… glömde ni sågen? När ska andra sidan fräschas upp undrar vi 🙂 Aw Helge ….jag ser honom ( så ensam han ser ut). Han sköter vakten bra hoppas jag. Freedag 🙂 Ha en skön kväll Kram

    • Ami skriver:

      Hej Christel!
      Ja, visst är det huset fint 😀 Sågen får vi ta en kväll när det är mörkt. Vi kan ju inte stå och såga mitt i dagsljus 😉
      Ska de fixa alla sidor på huset? Trodde mest de var för att stormen hade drabbat gaveln så hårt!
      Ja, Helge vaktar bra, men nu tror jag han längtar efter er 🙂
      Kram och tack detsamma!

      • Christel skriver:

        Du har så rätt …det får bli mörkt först! Jo det är säkert bara ”fina” sidan som skulle fixas 😎

      • Ami skriver:

        Haha! Ja, men när mörkret faller kommer vi smygandes med sågen….den hörs nog inte så mycket 😀
        Jag tycker att ni också bor på den fina sida 🙂
        Kram

  12. Znogge skriver:

    Visst inbjuder försommarvärmen till promenader. Önskar jag befann mig i varmare trakter men solen skiner i alla fall och jag är ledig. Alltid något 😀

    Kram och trevlig kväll!

    • Ami skriver:

      Så skönt att solen skiner där hemma! Och extra härligt att du är ledig 🙂
      Kram och tack detsamma önskar jag!

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.