Det är roligt när man träffas!

Häromdagen fick jag ett mejl av Anna-Carin som undrade om vi inte skulle ses över en lunch någon dag. Och det tyckte vi var en jättebra idé eftersom det var längesen vi träffades.

Och tillsammans med henne och Krister och Ama och Anders gick vi ner till Alinghi.

IMG_1231 (Custom),3

Och där har vi inte varit på ganska länge….Alltid gott, men nästan lite väl mycket mat. Tre rätter för 7.90 €. Och som vanligt tog Patrik och jag fläskfilén med senapssåsen till varmrätt. Den är alltid ett säkert kort. Men till efterrätt blev det melon för mig, något annat kunde jag inte få ner!

Och på stranden var det fullt med folk. Och även badvaktstornen hade kommit på plats.

IMG_1234 (Custom),2

Så nu är det väl bara att ta med sig brassestolen och knalla ner för backen och slå sig ner i sanden 🙂

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik. Det är jag som är skrivaren i familjen, medan Patrik är den duktiga fotografen! Vi har en son, Max som är sambo med sin Frida och i juli 2017 fick vi vårt första barnbarn, en underbar liten prinsessa. Och i november 2018 utökades familjen med en underbar liten prins! Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss!
Detta inlägg publicerades i Vänner i Spanien. Bokmärk permalänken.

30 kommentarer till Det är roligt när man träffas!

  1. Ama de casa skriver:

    Jag önskar att jag hade varit lika smart som du och tagit melonen istället för trechokladkakan… Paltkoma HELA kvällen! 🙂

    Ses snart igen då – på Blåkulla 😀

    GLAD PÅSK!

    • Ami skriver:

      Jag skulle inte ens tagit melonen….Jag var övermätt hela kvällen 😦

      Men var är du? Jag har letat hela dagen här på Blåkulla, men inte sett din kvast någonstans???

      Kram och tack detsamma!

  2. Anna skriver:

    Så gott med fläskfilé smaksatt av Dijon👌 Hoppas ni får en lika fin dag idag! Glad Påsk!🐣

    Kram❤️

  3. Ditte skriver:

    Trevligt att träffas och mat på Alingui är alltd gott.
    Ser ser fint ut där i solen.
    Och skyndar ni er på ner till stranden kan ni nog fortfarande, så här års, på en plats i ”first line”. Värre till sommaren. Då får man vara uppe före tuppen. Eller också välja stranden i Guardamar eller La Mata…..
    Önskar er en fin dag!
    Sol över Stockholm idag!
    Kram!

    • Ami skriver:

      Ja, än så länge kan man få en ”first line” plats nere på stranden, men det dröjer nog inte länge innan man får krypa under parasollerna 🙂
      Kram och trevlig kväll!

  4. Comsi Comsa skriver:

    Glad Påsk på er! 🙂

    Påskkram ♥

  5. Geddfish skriver:

    Glad Påsk i solen och värmen, kram från mig som har sol utan värme ❤ vi syns på Blåkulla! 😀

  6. Preciosa skriver:

    ¡Feliz Pascua Ami och Patrik!
    P ♥♥

  7. Decdia skriver:

    Kul att träffas sådär! Jösses att det redan går att bada… avis, näää. 😉

  8. Znogge skriver:

    Så prisvärd maten är hos er! Annat än här på hemmaplan… Klokt att avsluta med melon som efterrätt 😀

    Trevlig skärtorsdag!

    Kram

    • Ami skriver:

      Ja, här nere kan man leva billigt! Men det blir lite väl mycket mat ibland, så melonen är väldigt god att avsluta med 🙂
      Kram och trevlig kväll

  9. åsa i åsele skriver:

    Att äta ute i Spanien är ju prisvärt och dessutom äter Ni så god mat 🙂
    Melon hör inte till min favorit… Amas chokladkaka kändes mer lockande 😉
    kram å glad påsk

    • Ami skriver:

      Nej, här nere kostar det inte lika mycket att äta ute som det gör hemma i Sverige….Men man blir mätt! Och det händer att jag också tar chokladkakan i bland. Men igår hade jag inte fått ner den 🙂
      Kram och tack detsamma!

  10. A-C skriver:

    Tack för en trevlig eftermiddag igår! Underbart väder även idag.
    GLAD PÅSK!
    Kram

    • Ami skriver:

      Tack själva! Så roligt att träffas….och det gör vi ju även i juni 🙂
      Ja, vädret har verkligen varit härligt även idag!
      Glad påsk önskar vi er också!
      Kram

  11. torrebloggen skriver:

    Åh så trevligt ni såg ut att ha det på Alinghi!
    Vi brukar också ta fläskfilén med senapsåsen, så himla gott!
    Trevlig kväll!
    Kram!

    • Ami skriver:

      Det var ett tag sen nu vi var på Alinghi. Och oftast blir det fläskfilén med senapssåsen för oss också 🙂
      Kram och tack detsamma!

  12. Fia skriver:

    Ja Alinghi är ju en av sakerna jag längtar mest till, helst när det blivit så pass varmt att man kan sitta ute på kvällen, gillar inte innemiljön på f.d. De Bassus…..vi gillar nämligen kvällsmåltider!
    Om jag vill ta en lättare dessert tar jag oftast färsk ananas men deras Tiramisu är ju bara så ljuvlig!
    Tre dar kvar! 🙂

    • Ami skriver:

      Vi gillar också bäst att äta på kvällen….Så det ska bli skönt nu när man snart kan sitta ute långt in på ”natten” och njuta av god mat 🙂
      Åh, Tiramisun är ju bara sååå god 🙂
      Härligt att ni snart är här!
      Vi åker till Sverige på lite visit nu i april, men vi ses och hörs!
      Kram

  13. Ann-Kristin skriver:

    Golväll!
    Så mysigt och god mat på Allingi. Tyvärr blev det inte av nov/dec,
    Jag tar igen det nu i april/maj i stället.
    Helt prisvärt!
    Glad Påsk och kram/A-K

    • Ami skriver:

      Ja, Alinghi är verkligen ett superbra ställe! Då har du det att se fram emot nu när du kommer ner 🙂
      Kram och glad påsk önskar vi dig också!

  14. moi skriver:

    Ibland kanske det blir lite, lite för mycket av det goda 🙂
    Nu ser jag fram emot bilden från stolen på stranden 😀
    Kram

    • Ami skriver:

      Ja, ibland blir det liiite för mycket av det goda….Var helt färdig igår kväll efter all den maten 😦
      Duger det inte med en bild när jag sitter i solstolen här på terrassen? Man drar in så mycket sand annars 😀
      Kram

  15. kolonilotta skriver:

    Å vad jag längtar till värmen kommer hittar jag ser dina bilder! 🙂
    Både att sitta ute och äta gott i sällskap av goda vänner och att njuta på stranden i solen!
    Men ni kommer väl hem till sommaren?
    Kram

    • Ami skriver:

      Förstår att du längtar efter värmen….Det är ljuvligt att sitta i solen och njuta!
      Vi planerar inte att komma till Sverige över sommaren….men vi tar en sväng hem nu i april i stället 🙂
      Kram

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.