Gårdagens morgon….

….började med frukost på terrassen, medan solen sakta gick upp över hustaket. Underbart!

IMAG0738

Sen blev det en promenad ut på piren drygt 3 kilometer fram och tillbaks….Och när den var avklarad fick det bli lite strandhäng…

DSC_4433,1

En del badade, dock inte vi!

DSC_4523,1

Och när kvällen kom avslutates den med middag på terrassen medan solen gick ner bakom hustaken!

DSC09760 (Custom)

Och idag är det söndag, men innan jag  önskar er en trevlig sådan kommer det en bild speciellt till Decdia på sköldpaddan i europaparken här i Torrevieja 🙂

DSC_4308,1

Men nu önskar jag er en trevlig söndag!

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik. Det är jag som är skrivaren i familjen, medan Patrik är den duktiga fotografen! Vi har en son, Max som är sambo med sin Frida och i juli 2017 fick vi vårt första barnbarn, en underbar liten prinsessa. Och i november 2018 utökades familjen med en underbar liten prins! Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss!
Detta inlägg publicerades i Vardagen i Torrevieja och märktes . Bokmärk permalänken.

28 kommentarer till Gårdagens morgon….

  1. TantGlad skriver:

    Så mysigt ni har det. Njut på bara.
    Sista bilden…..SÅÅÅÅ gulliga våra djur är.
    Kramelikram

  2. åsa i åsele skriver:

    Va sköldpadda tänkte jag 🙂 det är ju en anka 🙂 sedan såg jag den lille 😀 såg ju stora sköldpaddor i Ama’s blogg 🙂 kram

  3. Ama de casa skriver:

    Haha! Håller med Åsa – vi har MYCKET större sköldpaddor här. 😀 Men å andra sidan så är ju allt stort i USA. Och i Västerbotten. Be mig aldrig att förklara det senaste, jag kommer inte att våga 😉

  4. Gunnel skriver:

    Tänk att ha ett sådant väder idag…tänker jag…som just kommer in från en hundpromenad…dyngsur och lerig. Kram

    • Ami skriver:

      Usch, det där vädret känner jag mycket väl igen…..Inget vidare! Men typiskt för Skåne.
      Men snart måste väl vårvärmen komma 🙂
      Kram

  5. Moi skriver:

    Another day in Paradise! Så rofullt, så härligt och så mycket glädje…..
    Så Diana är på jakt efter en sköldpadda!?!? Oroväckande.
    Kram

    • Ami skriver:

      Ja, det är så härligt här!
      Diana är visst på jakt efter en sköldpadda 😉 Haha! Nej,du kan vara lugn. Hon ville bara ha bildbevis på att det fanns en sköldpadda i europaparken här 🙂
      Kram

  6. Znogge skriver:

    Vilken härlig lördag ni hade 🙂 Vilken söt liten rackare där. När jag var i Brasilien var det ordentliga doningar i klass med den som Ama umgicks med nyligen 🙂

    Kram

    • Ami skriver:

      Haha! Ja, min lilla sköldpadda såg ju lite fånig ut när man sett Ama´s 🙂
      Men häromdagen släppte de faktiskt ut såna där stora i vattnet här nere vid stranden!
      Kram

  7. Ditte skriver:

    Härligt! Och du, jag är verkligen avis! Men jag är så glad att ni njuter av solen och det vackra vädret som kommit tillbaka och nu för att stanna. Det utgår jag ifrån i alla fall. Frukost på terrasssen, promenad på piren och sedan middag på terrassen. Ja, här ösregnar det och blåser. Men nu är vi hemma så ingen båtresa. Däremot en champagnebrunch på Radison Strand hotell på eftermiddagen.
    Önskar er en trevlig söndag!
    Kram!

    • Ami skriver:

      Ja, nu är vädret verkligen härligt! Men ni är snart tillbaks här igen 🙂
      Åh, champagnebrunch lät trevligt – då hoppas jag att ni fick en riktigt mysig eftermiddag!
      Kram och trevlig kväll!

  8. Comsi Comsa skriver:

    Så mysigt det ser ut och jag ser att folk hittat till stranden. 🙂

    Kramen ♥

  9. Annika skriver:

    Vilken härlig dag som både började och slutade bra.
    Här är det så grått och tråkigt så jag är lite avundsjuk faktiskt.
    Hej svejs.

  10. torrebloggen skriver:

    Åh vad härligt NI ser ut att ha det! (lite avis faktiskt för här är det grått och trist väder)
    Kram

  11. Decdia skriver:

    Hihi, vilken kaxig liten sötnos! Själv hade jag aldrig muckat med en gås… förutom om den legat tillagad på min tallrik. 😉
    Åh, det ser riktigt varmt och gott ut där nu!

    • Ami skriver:

      Haha! Ja, du ville ju ha ett bildbevis på att det fanns en sköldpadda….Sen att den var mycket mindre än den Ama hade i sin blogg kunde jag inte hjälpa 😀
      Men såna där stora släppte dem faktiskt ut i vattnet häromdagen nere vid stranden 🙂
      Vädret är härligt nu!

  12. Preciosa skriver:

    Hej Ami!
    Gud vad fint ni haft det i solen…avundsjuk…har ju bara några meter till den men ändå 😀
    Ok, snart så 🙂 Kram P ♥

    • Ami skriver:

      Hej P!
      Ja, det är ju så härligt nu när den sköna värmen har kommit! Haha! Ja, snart tror jag vi blir grannar igen 😀
      Hoppas det i alla fall 🙂
      Krya på dig nu så vi snart kan ses!
      Kram

  13. Ruth i Virginia skriver:

    Lite skillnad i storlek från Amas Hawaii-sköldpadda! 🙂
    Gullig bild av de två iaf.

  14. Frida skriver:

    Åh vilken härlig dag! Men nu börjar ni bli alldeles för bruna så är nog bäst att ni kommer hem snart 😊😘

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.