En blandad dag!

Och blandade dagar ska man ju också ha ibland.

Vi började med en tur till en av alla chinobutiker som finns här nere. Och visst shoppade mamma och jag lite. Det finns hur mycket som helst där att handla 🙂

Torrevieja-januari-2016 (1)

Och när vi gick hemåt såg vi att de höll på att bygga Aldi på en tomt inte långt därifrån. Bra, för de har gott bröd 🙂

Torrevieja-januari-2016 (6)

Och när vi kom hem igen sprang vi bara upp med det vi handlat innan vi fortsatte ner mot paseon. Och där fick vi se två skumma typer sitta på en bänk!

Och när vi tittade närmare kan det ha varit Ama och Anders som satt där och väntade på oss!

Torrevieja-januari-2016 (5)

Och en bänk kan ju vara väldigt trevlig att sitta på, men en stol på exempel Lizarran är inte heller helt fel!

image

Så gårdagen blev verkligen en blandad dag!

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik, det är ju Ami som bloggar, men kan hända att Patrik ibland gör ett inhopp :) Vi har en son, Max, som är sambo med sin Frida. Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss!
Det här inlägget postades i Vardagen i Torrevieja, Vänner i Spanien och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

38 kommentarer till En blandad dag!

  1. Comsi Comsa skriver:

    Blandade dagar är de bästa dagarna enligt mig. 😉

    Kram ♥

  2. Anna skriver:

    Men vilken bra blandad dag! Det bästa av det mesta❤️ Njut av dagen! Kram

  3. Geddfish skriver:

    Sicken urtrevlig klockren blandad dag 😀
    Må väl. Kram!

  4. Ama de casa skriver:

    Kul att ses igen! Och vilken härlig dag 🙂

    Men var det inte svårt att välja ut bara en av alla dom 147 bilder som servitrisen tog med Stigs kamera? 😉

    Kram till er alla och gomorron!

  5. Christel skriver:

    Go morgon Ami! Den där Chinon måste jag besöka …finns det bänkar utanför för P att vila sig på?Oj vad glada alla ser ut att va…det måste va det trevliga sällskapet eller är det kanske vädret? Kram

    • Christel skriver:

      P:s är det sant att det finns folk på stranden i badkläder?

      • Ami skriver:

        God förmiddag!
        Ja, där finns allt möjligt att köpa 🙂
        Det är både sällskapet och vädret som gör oss så glada här nere 😀

        Haha! Ja, folk ligger faktiskt och solar och till och med badar mitt på dagen….Kom ner nu med er!!
        Kram

  6. Ditte skriver:

    Låter väldigt trevligt! Tyckte mig känna igen butiken på Valenciana. Finns mycket där och det är svårt att gå tomhänt därifrån.
    stolarna på LIzarran verkade vara perfekta för en paus. Havsutsikt är det ju också.
    Trevlig onsdag!

    • Ami skriver:

      Ja, det är den butiken. Och vad stor den är!
      Lizarran är faktiskt ett trevligt ställe. Perfekt som lite tapaslunch…..Nästan lite för kallt nu att stanna till på El Calabrio!
      Kram och trevlig onsdag

  7. Gunnel skriver:

    En utmärkt blandning! Kram

  8. moi skriver:

    Nu är jag väl ovanligt dum men; vad är ”chinos”?
    Det enda jag tänker på är herrbyxor när jag hör ordet…. 😮
    Kram

  9. Znogge skriver:

    Ömsom vin, ömsom vatten alltså! Trodde först också att ni skulle köpa chinos 😀

    Kram och fin onsdag!

  10. åsa i åsele skriver:

    En gott och blandat 🙂

  11. Lena i Wales skriver:

    Oh, älskar chinobutiker! Hur mycket roliga grejer som helst och väldigt billigt. Köper bl a mitt bomullsgarn i dessa.
    Ha en fortsatt fin dag!

  12. ogamotoga skriver:

    Blandade dagar är de bästa. 😊

  13. Systeryster skriver:

    Så härligt ni har det! Man önskar ju att man var där. Så bra att ni tar hand om de två resenärerna 🙂 puss! 😘

  14. Ann-Kristin skriver:

    Den där Chinon känner jag igen! Bor ju väldigt nära den. Kommer Aldi att ligga mittemot Chinon?
    Toppen i så fall att få en matbutik lika nära.
    Så härligt det såg ut nere vid paseon.
    Kram/A-K

    • Ami skriver:

      Aldi kommer att ligga på samma sida som chinon fast närmare centrum 🙂
      Ja, visst är det härligt att strosa runt nere på paseon!
      Kram

  15. torrebloggen skriver:

    Jag gillar också chinos för det finns så mkt bra grejer där, billigt är det också.
    Vad bra att det kommer en Aldi butik så nära oss.
    Kram!

  16. Annika skriver:

    Vilken toppen dag som fick ett så bra slut..dessutom slapp du träbänken. Kan det bli bättre.
    Ha en fin kväll nu.
    Kramelikram

  17. Fia skriver:

    Ha ha, man går alltid ut med påsar från chinabutikerna! Ser härligt ut med folk på stranden. Bara solen skiner så kan man säkert njuta mitt på dagen….men jag tar nog en varm jacka med mig inför kvällsäventyr!
    Kram
    Fia

    • Ami skriver:

      Haha, ja det är svårt att låta bli att handla när man är där 🙂
      Ja, en jacka på kvällen rekommenderas absolut, men hela dagarna får vi ju njuta av den underbara solen 🙂
      Kram

  18. Decdia skriver:

    Hihi, man vet inte hur mycket man behöver förrän man besöker en sån där butik! I Torre höll jag mig ganska lugn där, men i Fuengirola så samlade vi på oss en massa bra-att-ha.

    • Ami skriver:

      Haha! Nej, inte trodde jag att det var så mycket som jag behöver 😀
      Så jag förstår att ni samlade på er när ni var i Fuengirola 🙂

Kommentera

