Igår rök troligen våra pensionspengar!

Visserligen börjar Ami bli gammal, men jag minns ingen dag som varit så händelserik som gårdagen!

Bara gårdagens händelser kommer kräva minst en vecka av bloggen! Vi hade för ovanlighetens skull ställt klockan på väckning 7,30. Men det som hände på morgonen var bara en vanlig byråkratiskt dag i Spanien som jag får återkomma till senare när jag får tid.

Det jag skriver om skulle varit en vanlig dag i Torrevieja…trodde jag! Men att vara gift med en galet tokig man kan ha sina baksidor! Så fort Patrik ser en bil som har problem är han först på plats och hjälper till. Jag vet inte hur många bilar han hjälpt till att putta igång. Senast var för 5 dagar sen när Patrik och Rulle fick hjälpa en kvinna. Men igår tog väl ändå priset. Efter lunchen hade vi bestämt en träff med våra vänner.

Men såklart dök det upp en ”skrotbil” på en bärgningsbil mitt framför näsan på Patrik!

Inte nog med att bärgningsbilen tvärnitade mitt i gatan, utan ”skrotet” som den hade på flaket skulle lastas av mitt i gatan!

Patrik sprang fram till killen och frågade om bilen var till salu! Killen i bärgningsbilen fattade ingenting utan gjorde bara sitt jobb. Men 30 sekunder senare kom en annan bil och en kille hoppade ur. Såklart var det ägaren till ”skrotet”! Ami som redan hade sagt flera gånger till Patrik att vi har en tid att passa. Men gamla gubbar de lyssnar inte på gamla tanter…om de hör dåligt eller inte VILL höra kan man ju undra!

Det dröjde 47,5 sekunder sen stod både Patrik, Ami och fyra andra oskyldiga från gatan och puttade på ”skrotet”…

…och under flåsandet att putta på 3,5 ton metallskrot förhandlades det redan om priset! Men hallå vi skulle ju bara hjälpa till! Vi behöver inte mer ”skrot”

Så fort ”skrotet” rullades ner för backen av egen maskin sprang de fyra andra iväg och kvar stod Patrik och jag med ägaren, inte bara ägaren till bilskrotet utan ägaren till hela garaget!

Ägaren av ”bilskrotet” hade köpt hela undervåningen i en fastighet och denna ”bilen” var den första bilen som rullade ner i garaget någonsin!! Patrik kan ingen spanska utan Ami fick agera som tolk. Patrik ville köpa både bil och garage på samma gång!! Efter hårda förhandlingar som gjordes på 5 minuter var ett stängt garage nerprutat från 15000 Euro till 7000 Euro. Och om Patrik tog bilen som den stod fick han den för endast 40000 Euro. Som hittat tycke Patrik, den tar vi! Men Ami som hade fullt sjå med att tolka…

…fattar fortfarande inte vad som hände? Är vi nu ägare till en bil från 1936 eller fick vi med hela garaget på flera 100 tals P-platser?

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik. Det är jag som är skrivaren i familjen, medan Patrik är den duktiga fotografen! Vi har en son, Max som är sambo med sin Frida och i juli 2017 fick vi vårt första barnbarn, en underbar liten prinsessa. Och i november 2018 utökades familjen med en underbar liten prins! Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss!
Detta inlägg publicerades i Bilar och motor och märktes . Bokmärk permalänken.

12 kommentarer till Igår rök troligen våra pensionspengar!

  1. Eddie Persson skriver:

    Helt underbart för det skulle kunnat vara jag själv som gjort denna vansinnesaffär om jag hade haft de tillgångar ni verkar förfoga över. Hälsa Patrik att han är min idol!

  2. mittlillautrymme skriver:

    Jag hade gärna kommenterat, men måste försöka förstå vad som hände först. 😀

  3. Kulramen skriver:

    Helt underbar berättelse.
    Ja köpte ni hela garaget för det priset så är det väl att betrakta som ett fynd!
    Vår garagePLATS i Punta Prima tror jag vi betalade 10000 euro för…
    Bilen har jag ingen åsikt om.. 😉

  4. Geddfish skriver:

    Oj, här gick det fort av något slag! Kors, vad hände?😄
    Kram.

  5. friochlycklig skriver:

    Ja när det gäller siffror (pengar) gäller det att vara snabbtänkt i översättningarna minsann. Det kan bli farligt dyrt. Kram

  6. Mamma C skriver:

    Okej, det här låter spännande. Hoppas det blir en uppföljning av denna historien.
    Kram Carin

  7. Znogge skriver:

    Den som lever får se…

    Kram

  8. Susan skriver:

    Hola! En skrotbil för 40000 euro?! 😱 Madre mia… 😳
    Kram ❤️

  9. marbellatanten skriver:

    Hahahaha … hoppas ni fick garaget på köpet, men måste ändå säga att bilen är superfin!!! Love it! ❤

  10. Oscar skriver:

    Det är gulligt att ni bönder finner varandra! Kapellgossen och ni kramar Oscar handell

  11. JanettåPeter skriver:

    😂😂😂😂

  12. Pingback: Man blir så glad när det knackar på dörren! | Rendahl i Spanien

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.