Transportmedel!

Hej på er!

Här i Torrevieja kan man tydligen välja mellan flera olika transportmedel….Men det man ska tänka på är att man ska kunna ta sig fram smidigt. Gatorna är ju trånga och ofta sitter det folk långt ut i vägen och dricker kaffe på någon uteservering, eller också är det enkelriktat. Parkeringar är det också ganska ont om…..Så Ami funderade ett tag på vad som kunde passa bäst 🙂

En sån här bil är ju väldigt praktisk när man har mycket grejer med sig….Och det brukar ju Ami ha. Men den är stor och alldeles för klumpig. Dessutom får vi nog inte in den i bilhissen 😦

DSC_6458,1

Sen finns det ju båt som är ganska bra att ha när man bor vid havet…men den funkar ju inte när vi ska åka till Carrefour och handla.

001,2

Men efter ett tag hittade Ami den bästa lösningen. Den är snabb, smidig och tar sig fram på enkelriktade gator och kommer lätt över hinder. Och den har inga problem att hitta parkering…..Honom ska vi ha 😀

002,2

Trevlig vecka!

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik, det är ju Ami som bloggar, men kan hända att Patrik ibland gör ett inhopp :) Vi har en son, Max, som är sambo med sin Frida. Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss!
Det här inlägget postades i Vad händer i Torrevieja och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

17 kommentarer till Transportmedel!

  1. moi skriver:

    Det var en perfekt lösning!
    Om det inte vore för att jag är livrädd för de där monsterna. Nja kanske inte livrädd men jag har väldig respekt för alla dess farliga sidor, Fram, bak och mitt på…..
    Var gör du av den när ni åker till Sweden?
    Kram

    • Ami skriver:

      Jag är också lite rädd för de där stora varelserna…men de är väldigt vackra 🙂
      När vi åker till Sverige passar Ama honom…..han ska bo på deras terrass, har hon lovat 😀

  2. Ama de casa skriver:

    Haha! Undrar vad den där kusen skulle tycka om bilhissen? Fast å andra sidan ser den ganska KOlugn ut – trots att det är en häst.
    😀

    • Ami skriver:

      Vi får sätta ögonbindel på honom när vi ska åka ner i garaget…..Eller kanske det blir bättre att han honom på taket tillsammans med skedanden 😀

  3. GeddFish skriver:

    Hästar tar sig alltid fram, men för mig är de högdjur, jag har lite skräck 😉 hihi 😉
    God förmiddag 😀 kram♥

    • Ami skriver:

      Ja, det är det bästa med häst, att de för det mesta alltid tar sig fram 🙂 Men jag är också lite rädd för dem!
      Kram!

  4. Ditte skriver:

    God idé! Vi skulle kunna ha en hos oss också. Men jag tror att cykeln kräver mindre omvårdnad och sällskap. Så vid närmare eftertanke kan jag kanske få hyra ditt exemplar. Och då ingår väl hästens boende hos er…Terrassen kanske?
    Kramar!

    • Ami skriver:

      Haha! Ja, cykeln klarar sig nog bättre själv….annars har nog hästen mer grönt att beta på borta hos er. Tror han skulle trivas mycket bättre där 😉
      Kram!

  5. Preciosa skriver:

    Hej Ami!
    Den där fina bilden stod länge vid Carrefour också 🙂 Antar att du vet vad Valor är?
    Om inte…eminent choklad. Finns fabrik i Villajoyosa. Som sagt det visste ni väl men kanske inte nån annan…Kram från infobyrån…/P ♥

    • Ami skriver:

      Hej!
      Visst är bilen fin….Jag visste att det var en chokladbil och det i alla fall betydde att det var något av värde 🙂 Fin choklad alltså!
      I dag har vi varit hos rejas-mannen igen, de är snart trötta på oss 😉
      Kram!

  6. Decdia skriver:

    Haha! Klart att du ska ta honom, det hade jag gjort! Senor Pålle heter han. 🙂

  7. Decdia skriver:

    Jag har bestämt att du och Ama ska ut på roadtrip med era nya färdmedel. 😉

    • Ami skriver:

      Haha! Ja, det ska bli ett nöje….för både oss och er som ser på 😉
      Men när du och din kära mor kommer ner ska ni ut på samma tur….och det ska minsann fotograferas och läggas ut på bloggen 😀
      Ama passar ju Señor Pålle, så hon kommer att ha daglig kontakt med honom!!

  8. Frida M skriver:

    Haha 😊 du är då för rolig söta syster!
    Hoppas ni har hästen på terassen, inte snällt att låta honom stå bland alla bilar iaf 😊
    Puss

  9. moi skriver:

    Jag är inte helt förtjust i tanken på en Pålle på Amas terrass…..
    Inte heller era planer på en föreställning på hästrygg – inte min medverkan i alla fall 🙂

Kommentera

